Obniżona odporność charakteryzuje się głównie częstym łapaniem infekcji. Lecz to nie jedyny objaw, który nas o tym informuje. Słaba odporność działa również na nasze samopoczucie, zaczynamy coraz częściej odczuwać zmęczenie, źle sypiamy co odbija się później na naszym codziennym funkcjonowaniu. Oczywiście na wszystko znajdzie się rada, również w tym przypadku. Poznajmy kilka sposobów na wzmocnienie naszej odporności.

Dlaczego odporność jest tak ważna?

Wyznacznikiem wysokiej odporności jest fakt, iż dzięki niej organizm sam jest w stanie pozbywać się bakterii i chronić się przed grzybami i wirusami. Jeśli chorobotwórcze drobnoustroje wtargną do naszego ciała, do gry wkracza układ immunologiczny. Limfocyty dzięki produkowanym związkom chemicznym, unieszkodliwiają bakterie jednocześnie chroniąc nasz organizm. Jeśli ciał białych jest za mało walka wydaje się być przegrana. Bakterie i zarazki namnażają się ponad stan, co objawia się gorączką, katarem, bólem głowy a także kaszlem.

Jak wzmocnić naszą odporność?

Aby nie dopuszczać do takich sytuacji, warto wzmacniać naszą odporność. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym, gdy temperatura zaczyna spadać a nasz organizm zaczyna się osłabiać. Nie ma co się dziwić, że zmęczony organizm znacznie łatwiej dopuszcza do siebie ciała obce. Dlatego tak ważny jest w naszej codzienności sen. Podczas spokojnego i długiego snu, szyszynka wydziela substancje zwaną melatoniną, która odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego oraz rytmu dobowego. Odporność możemy wzmocnić rezygnując ze wszelakich używek. Alkohol, palenie papierosów czy napoje energetyczne wypłukują witaminy i ważne mikroelementy. Ostatnią z ważniejszych rzeczy jest hartowanie naszego organizmu oraz sport. Od zawsze mówiono, że sportu nigdy za wiele tak też jest w tym przypadku. Jeśli chodzi o hartowanie organizmu, najlepszym sposobem jest naprzemienny natrysk wody. W pierwszej kolejności ciało oblewamy ciepłą wodą a następnie chłodną przez około 3 sekundy. Z upływem czasu temperaturę należy zwiększać a zabieg kończyć wodą o temperaturze równej temperaturze ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *